Välkommen Hjärtligt till Majako Supportavtal
Hjärtligt arbetar mot frisörer, privatpersoner, Lyko, Apohem, Meds, Apotekhjärtat och Hälsokraft och produkterna återfinns på både Spa och hotell. I det här blogginlägget hälsar vi Hjärtligt välkommen till Majako Supportavtal och berättar om deras resa från starten i föräldrarnas kök där de en gång började koka schampoo.
Once upon a time
För tretton år sedan startade de två systrarna Caroline och Cathrine sin verksamhet Hjärtligt då de kokade schampo hemma i köket hos sina föräldrar. År 2022 blev de årets unga företagare i Borås.
Idag tretton år senare arbetar Hjärtligt mot frisörer, privatpersoner, Lyko, Apohem, Meds, Apotekhjärtat och Hälsokraft. Men deras produkter återfinns även på Spa och hotell.
“Våra produkter har gått från att vara mest poppis bland miljömedvetna till att ha flyttat in i finrummet på spa och hotell”
Caroline, grundare Hjärtligt
Det vi gör är ekologiskt och hållbart i grunden, så därför känns det så fantastiskt att det vi tror på nu är mer en stämpel av kvalité, fler och fler vill handla miljömedvetet, berättar Caroline.
För att hålla nere kostnaderna i början hade de en dokumentförstörare att strimla tidningspapper med. Det användes som fyllning i Hjärtligts fraktpaket. Att återanvända och Ha ett hållbart tänk har hängt med från start. För 13 år sedan cyklade systrarna med ordrar i cykelkorgen till en lokal livsbutik där de lämnade in för transport. Det var innan de hade en bil. Idag kommer Schenker och hämtar upp godset på plats där de har sitt alldeles egna kontor, lager, produktion och laboratorium.
I laboratoriet i Viskafors arbetar Cathrine, hon är noggrann. Det är noga på mikrogram att det blir rätt när Hjärtligts produkter ska produceras. Man får absolut inte chansa, jag som utbildad Marknadsförare gör ett bättre jobb här med att sköta webshopen vilket jag tycker är riktigt roligt, säger Caroline.
När systrarna började med Hjärtligt hade inte ens deras revisor någonstans att sätta datorn, Han fick ha den i knät vid möten. För deras totala yta på 10 kvm agerade både kontor, lunchrum och förråd i ett. På den tiden hade de även järnvägen precis utanför byggnaden. Hela skrivbordet skakade och det gick knappt att höra vad någon sa när de långa godstågen körde förbi. Så vi fick anpassa våra telefonmöten efter hur tågen passerade, skrattar Caroline.
Kontakt med Majako
Familjetapeters sida
När Caroline var inne på Familjetapeters sida för att handla tapeter tänkte hon på att sidan kändes robust och hade snabba laddtider. Jag tittade på hur headern såg ut, hur de lyfte reviews, hur jag tyckte navigeringen fungerade och sökfunktionen. Jag är klart lite Yrkesskadad som arbetar med Hjärtligts webshop hela tiden så då lägger jag märke till hur andra webshopar ser ut och är uppbyggda. Jag blev nyfiken på Majako när jag såg att det var de som byggt Familjetapeters sida så jag tog kontakt, berätta Caroline.
Sega laddtider
Senaste året har Hjärtligts sida varit robust och fungerat väl men de har tidigare erfarenhet av problemperioder när systemen krånglat och de fått byta leverantörer. Bland annat har de upplevt laddtider på Hjärtligts sida som uppgått till 20 sekunder, även om så under en kortare period. När jag kollade upp Majakos laddtider för Familjetapeter så kände jag att nu har vi hamnat rätt, berättar Caroline. 20 sekunder i laddtid är enligt oss på Majako rena rama mardrömmen för en som driver e-handel och Caroline hon håller med.
Serverhaveri och site som ligger nere
Caroline berättar att de förr haft stunder då siten legat helt nere. Caroline är lösningsorienterad och löste ett av problemen genom att bygga en ny sida i Elementor som hon skickade trafik till. Självklart inte hållbart i längden. Ett stort stressmoment, berättar Caroline.
Caroline berättar att hon får känslan av att många webbyrå idag kör Elementor som Sidbyggare eller färdiga teman i Wordpress och att de kanske inte alltid vet riktigt vad de gör. Det blir stökigt, speciellt när något visar sig inte fungera.
Jag vill inte tillbaka till Elementor. Jag är mer för kod och att man kan kod.
Caroline, grundare Hjärtligt
Supportavtal med Majako
“Jag fick ett väldigt seriöst intryck av Martin, han vet vad han pratar om”. -Caroline
Några dagar efter att Hjärtligt signat Majakos supportavtal dök de första problemen upp. Cachen började krocka så varukorgen nollades helt plötsligt. Det var ödet på något sätt, då kändes det extra bra att ha hittat Majako. Speciellt med tanke på Martin tittade på vårt problem omgående och löste det jättebra. Vi har fått en görbra start med Majako, berättar Caroline. Vi uppskattar också att Martin liksom satt sig in i vår roll och rekommenderade oss det han själv hade gjort i vår sits. Han gav sin input på varför han inte tyckte att vi skulle investera i att bygga ett visst API då det inte skulle betala sig för Hjärtligt i slutändan. Vi är jätteglada för att man kan ha den dialogen, det uppskattar vi, det känns verkligen genuint, berättar Caroline.
På Majako arbetar vi med ditt projekt som om det vore vårt eget. Det är en mentalitet som genomsyrar allt vi gör oavsett storlek på projekt. Vi ser fram emot en fortsatt resa med Hjärtligt, tillsammans kan vi skriva en stabil framgångssaga. Hjärtligt välkomna Hjärtligt till Majako.