En grafisk profil kan göra underverk för ditt varumärke
Ge ditt företag en konkurrensfördel med en grafisk profil som attraherar din målgrupp. Stick ut ur mängden och profilera dig starkt - låt färger, former och typsnitt väcka intresse och skapa igenkänning.
Har du en logotyp men saknar färger och typsnitt?
De flesta aktiva varumärken har någon form av logotyp. Men alla har inte en grafisk profil som kan särskilja varumärket gentemot konkurrenter och attrahera den rätta målgruppen.
Vi kan med hjälp av vår kreativa verktygslåda hjälpa dig att ta fram ett unikt koncept som framhäver ditt varumärke på bästa sätt.
Om ditt varumärke vill förmedla en specifik känsla medan den grafiska profilen ger ett helt annat intryck så kan det lätt bli en krock. Det här ser vi ofta. Sådana krockar undviker vi - och fixar till om vi stöter på dem i din befintliga grafiska profil.
Våra kunder sticker ut med unika visuella koncept
Den grafiska profilen är mer än ett snyggt koncept
Vi säkerställer alltid att ditt varumärkes färger, typsnitt och logotyp fungerar för webben.
Det innebär bland annat att kontraster mellan färger ska vara tydlig. Annars kan det bli svårt att läsa texter och ta till sig information på din webbplats.
Det finns många sätt att få dina besökare att trivas på din webbplats. Grafisk profilering och ett konsekvent användande av färger, former och typsnitt är ett. Prestanda, tillgänglighet och ett stort användarfokus är andra viktiga aspekter.
En grafisk profil kan vara avgörande för din business framgång
Precis som en magnet har en förmåga att dra till sig vissa metallföremål, kan ditt varumärke locka de rätta kunderna med en unik grafisk profil som matchar ditt varumärke.
När färger, typsnitt och grafiska element används konsekvent i de kanaler där ditt varumärke är aktivt - då kommer du att få se resultat! Din målgrupp kommer lägga märke till ditt varumärke.
Uppdatera, modernisera eller göra om från scratch - vilket behov har du? Vi hjälper, rekommenderar och kreerar!
Några delar brukar som generell standard ingå; logotyp, färger och typsnitt. Men en grafisk profil kan innehålla mer än så.
I vårt blogginlägg berättar vi mer om vad en grafisk profil innehåller och hur den är grunden till ditt varumärkes visuella identitet.