hero-blog-banner-image

En grafisk profil kan göra underverk för ditt varumärke

Ge ditt företag en konkurrensfördel med en grafisk profil som attraherar din målgrupp. Stick ut ur mängden och profilera dig starkt - låt färger, former och typsnitt väcka intresse och skapa igenkänning.

Har du en logotyp men saknar färger och typsnitt?

De flesta aktiva varumärken har någon form av logotyp. Men alla har inte en grafisk profil som kan särskilja varumärket gentemot konkurrenter och attrahera den rätta målgruppen.

Vi kan med hjälp av vår kreativa verktygslåda hjälpa dig att ta fram ett unikt koncept som framhäver ditt varumärke på bästa sätt.

Om ditt varumärke vill förmedla en specifik känsla medan den grafiska profilen ger ett helt annat intryck så kan det lätt bli en krock. Det här ser vi ofta. Sådana krockar undviker vi - och fixar till om vi stöter på dem i din befintliga grafiska profil.

image
background image

Den grafiska profilen är mer än ett snyggt koncept

Vi säkerställer alltid att ditt varumärkes färger, typsnitt och logotyp fungerar för webben.

Det innebär bland annat att kontraster mellan färger ska vara tydlig. Annars kan det bli svårt att läsa texter och ta till sig information på din webbplats.

Det finns många sätt att få dina besökare att trivas på din webbplats. Grafisk profilering och ett konsekvent användande av färger, former och typsnitt är ett. Prestanda, tillgänglighet och ett stort användarfokus är andra viktiga aspekter.

En grafisk profil kan vara avgörande för din business framgång

Precis som en magnet har en förmåga att dra till sig vissa metallföremål, kan ditt varumärke locka de rätta kunderna med en unik grafisk profil som matchar ditt varumärke.

När färger, typsnitt och grafiska element används konsekvent i de kanaler där ditt varumärke är aktivt - då kommer du att få se resultat! Din målgrupp kommer lägga märke till ditt varumärke.

Uppdatera, modernisera eller göra om från scratch - vilket behov har du? Vi hjälper, rekommenderar och kreerar!

Attrahera din rätta målgrupp som en magnet drar till sig metalliska föremål.

Några delar brukar som generell standard ingå; logotyp, färger och typsnitt. Men en grafisk profil kan innehålla mer än så.

I vårt blogginlägg berättar vi mer om vad en grafisk profil innehåller och hur den är grunden till ditt varumärkes visuella identitet.

En grafisk profil är ett genomtänkt hopplock av visuella byggstenar som tillsammans skapar ett unikt ramverk för ditt varumärke

Få tips och råd för att utveckla din e-handel

Låt oss inspirera dig med intressanta kundcase och de projekt vi arbetar med. Vi vill hjälpa och ge dig värdefulla tips genom den kunskap och gedigna erfarenhet vi besitter inom e-handelsutveckling. Du kan vara lugn, vi kommer inte att mailbomba dig.

Behöver du hjälp med ditt varumärkes grafiska profil?

Våra visuella majakoninjor hjälper dig mer än gärna! Välkommen att höra av dig så snackar vi färg och form!

Majakos visuella ninja på kontoret