En grafisk profil kan göra underverk för ditt varumärke
Ge ditt företag en konkurrensfördel med en grafisk profil som attraherar din målgrupp. Profilera dig starkt med färger, former och typsnitt som skapar igenkänning.
Har du en logotyp men saknar färger och typsnitt?
De flesta aktiva varumärken har någon form av logotyp. Men! Alla har inte en grafisk profil som kan särskilja varumärket gentemot konkurrenter och attrahera den rätta målgruppen.
Med hjälp av vår kreativa verktygslåda tar vi fram ett unikt koncept som framhäver ditt varumärke på bästa sätt. Som känns kul att arbeta med och som du kan vara riktigt stolt över!
Våra kunder sticker ut med unika visuella koncept
Den grafiska profilen är mer än ett snyggt koncept
Vi säkerställer alltid att ditt varumärkes färger, typsnitt och logotyp fungerar för webben.
Det innebär bland annat att kontraster mellan färger ska vara tydlig. Annars kan det bli svårt att läsa texter och ta till sig information på din webbplats.
Det finns många sätt att få dina besökare att trivas på din webbplats. Grafisk profilering och ett konsekvent användande av färger, former och typsnitt är ett. Prestanda, tillgänglighet och ett stort användarfokus är andra viktiga aspekter.
En grafisk profil kan vara avgörande för din business framgång
Precis som en magnet har en förmåga att dra till sig vissa metallföremål, kan ditt varumärke locka de rätta kunderna med en unik grafisk profil som matchar ditt varumärke.
När färger, typsnitt och grafiska element används konsekvent i de kanaler där ditt varumärke är aktivt - då kommer du att få se resultat! Din målgrupp kommer lägga märke till ditt varumärke.
Uppdatera, modernisera eller göra om från scratch - vilket behov har du? Vi hjälper, rekommenderar och kreerar!
Några delar brukar som generell standard ingå; logotyp, färger och typsnitt. Men en grafisk profil kan innehålla mer än så.
I vårt blogginlägg berättar vi mer om vad en grafisk profil innehåller och hur den är grunden till ditt varumärkes visuella identitet.